Subiekt nexo to najnowszy program dla firm oferowany przez lidera w tworzeniu oprogramowania tego typu, firmę InsERT. Subiekt nexo jest programem kompleksowo wspomagającym obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach – hurtowniach, sklepach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Każda firma, bez względu na branżę, odnajdzie w oprogramowaniu Subiekt nexo funkcjonalności, których właśnie potrzebuje. Subiekt nexo zapewnia obsługę wszystkich typów dokumentów handlowych i sprawne zarządzanie gospodarką magazynową. Posiada rozbudowaną część finansową, która umożliwia wykonywanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe umożliwiają ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część systemu Subiekt nexo pozwala na prowadzenie zaawansowanej ewidencji asortymentu, klientów, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników. Podobnie jak w przypadku Subiekta GT, Subiekt nexo jest częścią linii oprogramowania InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą także systemy księgowe; Rachmistrz nexo (księga przychodów i rozchodów, ewidencja podatku zryczałtowanego) i Rewizor nexo (pełna księgowość).
Program Subiekt nexo PRO poza pełną funkcjonalnością standardowego systemu, zawiera wiele dodatkowych funkcjonalności, które spełniają nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Subiekt nexo PRO pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wieloodziałowego. Umożliwia zaawansowane nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i dodatkowe. Wprowadza rozbudowaną obsługę zamówień (asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, asortyment na wyczerpaniu, asortyment na zleceniach), co znacznie ułatwia logistykę zamówień po stronie klientów i dostawców.
Główne funkcje programu Subiekt nexo:
- Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych.
- Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów.
- Rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych, działy sprzedaży w kartotece.
- Kartoteka klientów, posiadająca wbudowaną funkcję zarządzania relacjami z klientami (CRM).
- Prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów. Cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży.
- Obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup.
- Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
- Rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi), obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki).
- Prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty.
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych).
- Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych.
- Pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.